Úzkosť

Úzkosť

Odoslaťod Baška66 » So Jan 20, 2018 4:32 pm

Dobrý deň,

je tomu asi tri mesiace, odkedy som sa dozvedela, že moja teta (babkina sestra) má leukémiu a jej stav je dosť vážny. Odvtedy sa u mňa začala prejavovať ...nazvala by som to úzkosť.
Začala som mať strach z rôznych chorôb, hlavne z rakoviny, pretože o tej počúvam čím ďalej tým častejšie. Bojím sa, že táto choroba si raz nájde mňa alebo mojich blízkych, pričom nefajčím, pijem príležitostne, stravujem sa zdravo (normálne, žiadne prejedanie, žiadne fastfoody a podobné veci), mám rada prechádzky, v najbližšej rodine táto choroba nie je. No u mňa sa aj napriek všetkému tento strach prejavil.
Nie, nemyslím na to stále, príde to na mňa iba v stresových situáciách. Keď som napríklad s priateľmi, tak na to nemyslím vôbec a cítim sa v poriadku.
Okrem tejto udalosti mám teraz ťažší rok, študujem na vysokej škole a momentálne píšem bakalársku prácu a čakajú ma štátnice, čiže ďalšia stresová situácia.
Ak vezmem ešte náš rodinný život: v jednej domácnosti žijeme prakticky dve rodiny, neznášam to práve ajlepšie, ale snažím sa to akceptovať, aj keď je to veľmi ťažké. Táto situácia mi nie je veľmi príjemná: mávam také pocity, že som doma navyše, že lepšie by bolo, keby tu nie som (viem, že to tak nikto nemyslí, ale mám to skrátka v hlave).

Aby som prešla k prejavom, ktoré ma trápia a myslím, že to nesúvisí s fyzickým zdravím: pociťujem tŕpnutie alebo pocit mravčenia v oblasti jazyka, veľakrát ma ovládne neskutočný smútok (z ničoho nič, stačí, že si spomeniem na niečo, čo bolo kedysi), niekedy pociťujem aj strach zo smrti, to hlavne keď ležím v posteli a chcem zaspať, bojím sa, že sa nezobudím. Keď som chorá, resp. keď sa necítim najpríjemnejšie, tak pozerám príznaky chorôb, našťastie, nikdy sa to nezhodovalo s ničím vážnym. Viem, že som zdravá po fyzickej stránke, tak jediný problém vidím v hlave.