Strach zo štúdia

Strach zo štúdia

Odoslaťod zuz » St Mar 12, 2014 6:06 pm

Môj problém sa týka opakujúcej sa psychickej neistoty...
Zaskočila ma, nakoľko som človek veľmi veselej povahy, dosť citlivý, ale aj posilnený mnohými ťažkými chvíľami, ktoré sa mi podarilo zdolať a boli omnoho závažnejšie ako to, čo prežívam teraz. Mám pocit, že ma situácia, ktorú prežívam, zatlačila pár rokov späť. Jeden jediný krát v živote som bola takto položená na lopatkách, depresívna, neistá. A teraz cítim nábehy....

Naliehajú na mňa obrovské tlaky. Som v štvrtom ročníku medicíny a nepodarilo sa mi urobiť jednu skúšku. Lekárska fakulta, na ktorej študujem, nepozná medziročníky, nepozná ani opakovanie ročníka. Máš 2 termíny – nedáš – prenesieš do ďalšieho semestra (skúšku máš ob mesiac, mesiac a pol) – opäť 2 termíny – nedáš - ukončené štúdium. Nikdy som skúšku nerobila na 2x. V prvom ročníku som ale mala problém s jedným zápočtom. Prvýkrát som bola neúspešná, druhýkrát som síce tiež nebola dokonale pripravená, ale išla som do boja s odhodlaním prijať akýkoľvek verdikt – s pocitom, že ak to nevyjde, nič sa nedeje, mám byť proste niekde inde. Stratou by mi vtedy bol 1 semester. Teraz som za polkou štúdia.... Bojím sa. Neskutočne sa bojím, ako to dopadne. Bojím sa, že ak to na tom prvom opraváku nedopadne dobre, na tom druhom nebudem schopná hlásky, pretože ma to psychicky položí. Nie som veľmi dobrý rečník na ústnych skúškach a čo je zlé, musím sa prebojovať k ústnej cez 2 ďalšie formy skúšky (test, prax). A čo viem? Momentálne ani základy. Každý deň plačem, som úzkostlivá, paralyzovaná. Potom to dostanem zo seba von, porazím, ale len na istý čas. Som veriaca, celý tento cyklus ma už dosť do života naučil, zistila som krehkosť svojej viery, veľa sa modlím. Potom sa cítim skvele a skúšku vidím vo víťaznom svetle, lebo viem, že nebojujem sama. Ale vzápätí zistím novú skutočnosť, nové priťaženie, zmení sa skúšajúci, zmenia sa kritériá, vidím spolužiakov, ktorí už „opakujú“, keď je ledva