strach z prehĺtania

strach z prehĺtania

Odoslaťod monika1411 » Pi Aug 02, 2013 10:28 pm

Dobrý večer...
Som študentka na vysokej škole a od apríla trpím depresiou, ktorá začala po nezhodách s partnerom aa následnom rozchode sa prehĺbila...doteraz sa s tým neviem vyrovnať, ale mám lieky, po ktroých mám lepšiu náladu a chuť do života, aleje tu jeden obrovský problém, tak ako začala depresia začal aj problém s prehĺtaním- najskor som nemohla prehltnut len velku tabletku, ale postupne sa to zhorsovalo a zhoršuje...teraz som na tom tak, že moja strava pozostáva s jogurtov, kaše atd...dokonca aj to mi robi problem, aj prehltanie vody, ba dokonca niekedy slín.....mam strach, že sa zadusím, a neviem to odstarnit....ani neviem co by mi mohlo pomoct....?
monika1411
 
Príspevky: 15
Založený: Pi Aug 02, 2013 10:20 pm

Re: strach z prehĺtania

Odoslaťod Stan » So Dec 07, 2013 2:34 pm

Neskoro ale predsa:
Ja som mal veľmi podobné problémy ako píšeš Ty. Bol som na všetkých možných vyšetreniach (vrátane gastroenterológie a špeciálnej ordinácie na problémy s prehĺtaním v BA) ,všetko bolo ok a nikto mi nevedel povedať čo mi vlastne je.
Napokon som sa utvrdil vtom čo som už sám tušil t.j. že moje problémy s prehĺtaním som si vyrobil sám v svojej hlave.
Veľmi mi pomohlo, že som si prečítal toto: http://www.zdravie.sk/poradna/46918/prehltanie-potravy

Začal som môj problém(fóbiu), ktorý som si "vyrobil "sám ignorovať. Myslel som pri jedle na niečo iné, resp neustále som si opakoval, že nemám problém atď. Išlo to pomaličky,ťažko, ale začalo sa to zlepšovať.

Ak nemáš naozaj nejaké fyzické problémy kvôli ktorým neprehĺtaš tak toto je určite cesta .

Prajem veľa zdaru